Live voor de liefde

Dinsdag, 25 januari, 2022

Geschreven door: Annemieke Heller
Artikel door: Jeannie Bertens

Het feelgoodgehalte is hoog

[Recensie] De driedelige Live voor Love-serie van Annemieke Heller draait om de vriendinnen Amira en Jessie, die proberen de liefde te vinden in het televisieprogramma Live for Love.

In dit eerste deel, Live voor de liefde, volgen we Amira die op vakantie gaat naar Griekenland. Een vakantie die ze te danken heeft aan haar beste vriendin Jessie, maar ze weet niet dat Jessie haar in het geheim heeft opgegeven voor een reality-tv-programma. Daar komt ze pas achter als ze in Griekenland arriveert. Ze besluit deel te nemen omdat ze een flink geldbedrag kan winnen, dat geld heeft ze hard nodig voor haar moeder.

In het programma worden deelnemers aan elkaar gekoppeld, in tien dagen tijd leren ze door middel van challenges, spellen en dates, de ander goed kennen. Goed genoeg om in het huwelijk te treden? Want dat is het uiteindelijke doel op de tiende dag. Amira vindt het verschrikkelijk dat alles wordt opgenomen, ze heeft geen enkele privacy in de villa waarin ze is ondergebracht. Overal hangen camera’s, haar hele doen en laten wordt tien dagen intensief gevolgd. Amira is gekoppeld aan Rico, een mooie sportieve man, best wel een bink. Maar ook Roy is niet te versmaden! Als ze op de tiende dag met Rico gaat trouwen, wint ze ook dat fikse geldbedrag, is het dat haar waard? Ze neemt zich voor om de tien dagen als vakantie te beschouwen en zoveel mogelijk te genieten. Pas op de tiende dag zal ze een beslissing nemen. Hoe zal dat uitpakken?

Een leuk en origineel thema heeft Heller gekozen. We kennen natuurlijk het concept reality-tv al van een aantal programma’s, Heller weet er nog wat dimensies aan toe te voegen. Er ontstaat dan een leuke mix van dates, vrijpartijen, jaloezie, hebzucht en…….liefde. Een leuke feelgood, niet al te veel diepgang, we leren eigenlijk alleen Amira een beetje kennen. Dat is een heerlijke nuchtere Nederlandse meid die zich niet laat meeslepen door en voor de camera’s. Het feelgoodgehalte is hoog, ik heb een leuk boek gelezen en kijk uit naar de overige twee delen. Drie sterren voor de veelbelovende start van een serie.