Sea Breeze - Als een herinnering

Maandag, 18 juni, 2018

Geschreven door: Abbi Glines
Artikel door: Claudia van Koolwijk

Ik kan niet genoeg krijgen van deze serie

[Recensie] Een nieuwe serie van bestsellerauteur Abbi Glines! – Sea Breeze meets Rosemary Beach. Als een herinnering is het eerste deel van een nieuwe serie van Abbi Glines waarin de personages van de populaire series ‘Sea Breeze’ en ‘Rosemary Beach’ elkaar ontmoeten.

Zeven jaar nadat ze elkaar voor het eerst ontmoetten en knalverliefd op elkaar werden, brengt het lot Bliss en Nate weer bij elkaar. Maar is dat sprankje geluk genoeg om hun liefde weer te laten ontbranden?

Vanaf het moment dat ik de boeken van Abbi Glines ontdekte, kon ik geen genoeg van haar schrijfstijl krijgen. Haar twee voorgaande series heb ik verslonden en toen mij ter ore kwam dat er een nieuwe serie geschreven werd die beide series samenvoegde, kon ik niet wachten totdat het eerste boek beschikbaar was.

Toen ik eenmaal in het boek kon beginnen, moest ik er wel even inkomen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik de ‘Rosemary Beach’ serie had gelezen, dus ik had niet meer meteen paraat wie ook al weer wie was. Bovendien zijn nog niet alle boeken uit de ‘Sea Breeze’ reeks vertaald, waardoor hiervan ook nog niet alle personages bekend waren. Aangezien Als een herinnering draait om de kinderen van de personages uit beide series, was het dus even zoeken hoe het precies zat. De stamboom die ik hiervoor op internet had gevonden hielp hier enorm bij en nadat ik alles weer helder had, las het boek als een trein.

Het verhaal zelf is weinig vernieuwend, vooral wanneer je alle voorgaande boeken al hebt gelezen. Het draait ieder boek om een jongen en een meisje die verliefd worden, elkaar afstoten en uiteindelijk samen komen. Dit klinkt behoorlijk saai vooral na al achttien boeken gelezen te hebben. Toch kan ik geen genoeg krijgen van deze boeken. De personages beginnen een beetje als familie te voelen en ik word er gewoon vrolijk van zodra ik me weer even in hun leven mag wanen. Vergelijk het met ‘Goede Tijden Slechte Tijden’, dit kijk ik ook nog steeds trouw iedere werkdag ondanks dat iedereen al twintig keer dood is gegaan.

Eigenlijk is het een dus beetje verslavend en ik baal dan ook elke keer weer wanneer ik het boek uit heb. Toch lees ik het verhaal iedere keer weer in een ruk uit ondanks dat ik weet dat ik dan weer moet wachten op het vervolg. Wat ik bovendien erg leuk vond aan dit boek is dat de hoofdpersonages uit de vorige boeken ineens zelf de verantwoordelijke ouders moeten zijn. Dit geeft een hele grappige ervaring omdat je weet hoe ze zelf waren in hun jongere jaren. Het boek is goed te lezen wanneer je alle andere boeken niet kent, maar toch raad ik aan om met de ‘Rosemary Beach’ reeks te beginnen. Hierdoor leer je alle personages vanaf het begin kennen en heb je hun ontwikkeling doorgemaakt.

Het boek zelf krijgt van mij 3,5 ster. Wellicht vinden veel mensen dit wat aan de hoge kant doordat het verhaal niet echt origineel is en weinig diepgang kent, maar voor mij is het echt een traktatie wanneer ik een boek van Abbi Glines mag gaan lezen. Juist het niet hoeven nadenken over de boodschap die een auteur wil overbrengen, zorgt ervoor dat ik totaal ontspan en dit is vooral erg prettig in hectische tijden, maar ook heerlijk tijdens de vakantie zodat je echt alles even los kunt laten.

Sea Breeze - Als een herinnering

Sea Breeze meets Rosemary Beach 2 - Liefs voor lila