Zaterdag, 1 april, 2023

Geschreven door: Marijke Vos
Artikel door: Saskia Imbert

Heerlijke feelgood

[Recensie] Vorig jaar las ik Wedden dat ik blijf, een zeer aangename kennismaking met de feelgood van Marijke Vos. Ik was dus heel nieuwsgierig naar haar nieuwste boek Eens in je leven.

Las Vegas
Holly, docent, is verloofd met John. Ze kennen elkaar vijf maanden en staan op het punt te trouwen. John is knap, begripvol, rustig, evenwichtig… maar misschien ook een klein beetje saai? Bij de ondertrouw blijkt er een kleine complicatie te zijn. Holly is 10 jaar geleden, in een liefdesroes, met Charlie getrouwd in Las Vegas. Maar daar trouw je niet enkel voor de lol… het is ook écht. Er moet dus een echtscheiding worden aangevraagd. Maar dit loopt niet van een leien dakje. Holly en Charlie moeten samen naar Las Vegas om dit op te lossen. Hun tijd samen roept herinneringen op en zet Holly aan het denken.

Een mooie cover, 40 korte hoofdstukken, een amusante schrijfstijl en een portie romantiek…reden genoeg om ‘Eens in je leven’ te lezen! Vooral in het begin van het verhaal is er veel humor. De ouders van Holly en John ontmoeten elkaar voor het eerst tijdens een etentje in een chic restaurant. Een beetje karikaturaal worden ze in beeld gebracht, bijna hilarisch! Top! Maar dan neemt Marijke Vos wel een lange aanloop alvorens het verhaal écht begint. De rompslomp van de echtscheidingsprocedure vervalt een beetje in herhaling. Of was ik te ongeduldig om Charlie (eigenzinnig en sexy) beter te leren kennen?

Jezelf zijn, risico’s nemen, je dromen durven volgen,… er is zoveel wijsheid in dit boek verwerkt. De mooie epiloog maakt het verhaal compleet. Ook is er een playlist toegevoegd, waarbij ik vooral de muziek van de Buena Vista Social Club enorm weet te waarderen.

Pf

Op één dag tijd las ik heb boek uit, helemaal ondergedompeld in de amusante feelgood van Marijke Vos!

Eerder verschenen op snippers_co