Geheimen op Foxglove Farm

Zaterdag, 14 januari, 2023

Geschreven door: Christie Barlow
Artikel door: Kim Landwer Johan

Een hechte gemeenschap, die elkaar door dik en dun steunt

[Recensie] Geheimen op foxglove farm is het tweede deel in de Love Heart Lane serie die zich afspeelt in een klein Schots dorpje. Het derde deel in deze serie Gelukkig in clover cottage komt in maart 2023 uit.

Oneerlijkheid
In het eerste deel Welkom thuis in love heart lane leerde we vooral Felicity kennen en lazen we over haar terugkeer naar haar geboortedorp Heartcross, het doorstarten van de theesalon en het instorten van de brug die het dorp verbindt met de buitenwereld. In dit verhaal leren we Isla en Drew Allaway kennen. Samen runnen zij de boerderij Forxglove farm en hebben ze net hun tweede zoontje mogen verwelkomen. Alles lijkt koek en ei, maar als Isla erachter komt dat Drew over belangrijke zaken niet eerlijk is geweest tegen haar, dreigt het tweetal hun zo geliefde boerderij te verliezen. Lukt het Isla en Drew om de boerderij weer financieel fit te krijgen en hun liefde voor elkaar terug te vinden?

Weer weet Christie Barlow je mee te nemen in het Schotse landschap. Door de beeldende beschrijving waan je jezelf als lezer op de boerderij van Isla en Drew of geniet je van een uitgebreid ontbijt in de theesalon. Door haar fijne schrijfstijl maakt Barlow je als het ware bewoner van Heartcross. Door dit toe te passen, leer je de bewoners erg goed kennen.

Jong gezin
Waar Isla en Drew in het eerste deel vooral bij-personen waren, vervullen zij nu de hoofdrollen van het verhaal. Dat ze het niet makkelijk hebben als jong gezin, door de slapeloze nachten en financiële onzekerheden, weet Barlow goed neer te zetten. Ik had dan ook een beetje te doen met zowel Isla, die er alles aan doet om haar twee jongens en het huishouden te bestieren, als met Drew, die zich een slag in de rondte werkt op de boerderij. Ik ben dan ook erg benieuwd om welke bewoner van Heartcross het volgende deel in de serie zal draaien.

Ondanks dat het boek in de eerste paar hoofdstukken misschien wat somber over doet komen, weet een nieuwe medewerker op de boerderij de spanning flink op de drijven. Barlow weet ondanks dat het een feelgood verhaal is, ook serieuze zaken aan te stippen. Maar ondanks deze serieuze thema’s weet je dat het verhaal een goede afloop zal krijgen, maar hoe het verhaal precies zal eindigen moet je zeker zelf ervaren.

Dit relaas neemt je wederom mee naar het Schotse landschap en zijn bewoners van Heartcross. Een hechte gemeenschap, die elkaar door dik en dun steunt in zowel moeilijk als mooie momenten. Ik kijk enorm uit naar het volgende deel in deze serie! Laat het maar zo snel mogelijk maart zijn.

Eerder verschenen op Boeken-cast

Gelukkig in Clover Cottage

Geheimen op Foxglove Farm