Terug naar Cornwall

Dinsdag, 28 april, 2020

Geschreven door: Marelle Boersma
Artikel door: Linda Zweep

Leuk vakantiemateriaal

[Recensie] Na het zien van de serie Poldark kan ik me veel beter voorstellen hoe de ruige en prachtige natuur van Cornwall eruit ziet. Dat maakt ook dat ik me enorm verheug op een terugtrekmoment met dit recensieboek.

Jill wil na het verlies van haar vader meer weten over haar afkomst en haar moeder. Deze is zij op jonge leeftijd verloren. Heeft ze nog familie? Ook laat haar vader haar een briefje na met een boodschap. Ze moet nu echt op zoek. Ze gaat naar Cornwall om antwoorden te vinden. Maar deze lijken niet gevonden te mogen worden. Ze stuit op vele vraagstukken en geheimzinnige reacties. Maar ze zet door en komt er achter dat er vele leugens zijn verteld. De ene schokkende gebeurtenis na de andere volgt elkaar op. Haar vader wilde haar een boodschap vertellen. Deze wordt uitgebreid uitgelegd en de waarheid wordt blootgelegd.

Korte hoofdstukken lezen voor mij prettig. Hier en daar afgewisseld met hoofdstukken over wat er vroeger gebeurd was. Vanuit wisselende personen. Het boek leest makkelijk weg. Ik kwam er wat moeilijk in, maar uiteindelijk zat ik in het verhaal. Ik ben alleen niet erg verrast. Eigenlijk wist ik al waar het naartoe zou gaan. Ik heb natuurlijk al veel van dit genre gelezen. Toch is het goed geschreven. Je wilt toch wel de afloop en uitkomst weten. Misschien krijgt het verhaal toch een andere wending. Leuk vakantiemateriaal. Maar de diepgang ontbrak voor mij. Ik vond Vals Alarm veel beter. Maar dat is allemaal een kwestie van smaak. De schrijfstijl van Boersma maakt dat ik het boek prima vond om te lezen, alleen inhoudelijk sprak het me minder aan. Ik word graag uitgedaagd en op het verkeerde spoor gezet. Dat is bij deze thriller niet gelukt.

De voorkant van het boek is enorm aantrekkelijk. Je ziet de afgrond, de zee en de gevaarlijke positie van de dame. Goed gekozen. Dit boek neem je zo mee als je hem ziet liggen bij de boekhandel op het vliegveld. Heerlijk lezen op het strand. Daar is dit boek enorm geschikt voor. Ik geef dit boek 3 sterren.

Foodlog