Recensie: Rechercheur De Klerck en het duistere web

Zaterdag, 16 september, 2023

Geschreven door: P. Dieudonné
Artikel door: Mieke Schepens

Nog een paar deeltjes en de tv-serie kan niet uitblijven

Rechercheur De Klerck en het duistere web is het zesde deel in een detectiveserie over Lucien de Klerck en zijn assistent Ruben Klaver van de Rotterdamse recherche. In deze detectiveroman val je op de eerste pagina al meteen met de neus in de boter, wanneer je leest hoe een bezorgd oud dametje haar ongerustheid uitspreekt over iets wat haar bezighoudt. Ze praat over een pedofielennetwerk dat in Rotterdam actief zou zijn en waarbij mensen binnen het politiekorps betrokken zijn. Ook een arts en een officier van justitie zouden erbij betrokken zijn, die houden de hand boven het hoofd van de pedofielen. Al snel wordt het lichaam van deze anonieme tipgeefster uit het water van de Heemraadssingel gevist.

De beschrijvingen van de omgeving worden prachtig neergezet door de auteur waardoor het lijkt alsof je werkelijk ziet waar De Klerck loopt of fietst. Rechercheur De  Klerck en het duistere web kan ik aanraden voor alle liefhebbers van detectiveromans en politieseries. Zoals in alle gelezen delen zijn ook hier de personages duidelijk beschreven in een prettige schrijfstijl. De lekker korte hoofdstukken zorgen voor voldoende vaart in het verhaal.

Gevoel
Je kunt zonder probleem later beginnen met het lezen van de serie Rechercheur De Klerck, omdat de hoofdpersonages al snel voorgesteld worden. Je vraagt je als lezer af waarom commissaris De Froideville rechercheur De Klerck op het matje roept. Het is tot en met de laatste bladzijde genieten van deze spannende detective. Het is zoals de Thrillergids schreef: nog een paar deeltjes en de tv-serie kan niet uitblijven.

Foodlog

Ook verschenen op Blogspot

Rechercheur De Klerck en het duistere web