Christmas Crush

Woensdag, 22 december, 2021

Geschreven door: Sandra J. Paul
Artikel door: Peggy Van Aert

Een leuk en amusant tussendoortje

[Recensie] Na enorm genoten te hebben van Sugar Rush, keek ik vol spanning uit naar dit vervolg. In Sugar Rush heeft Leon de liefde van zijn leven, Manon, gevonden. Dus nu komen we terecht in de volgende fase van hun leven. Leon, de jongste rechter van het land, heeft snel zijn draai gevonden met ex-procureur Manon, die zo goed als bij hem inwoont. Het leven lijkt zijn gangetje te gaan. Ware het niet dat het onderwerp toekomst en kinderen op tafel wordt gegooid en dat langs verschillende kanten. Omdat het toch een grote stap is, neemt Manon de impulsieve beslissing dat een hond dé manier is om uit te zoeken of ze in staat zijn om voor iemand te zorgen Een beslissing die hun leven een hele andere wending geeft en wanneer Lou zijn intrek neemt, wordt ook heel hun huis op stelten gezet.

Wanneer dan nog de kerstperiode zijn intrede doet, lijkt Manon te veranderen is een echte kerstzilla. Elementen genoeg dus voor opnieuw een aantal hilarische gebeurtenissen.

“Ik ben ingeruild voor een kerstboom.”

Pootje voor pootje kom je te weten hoe de hond, Lou, een deel gaat uitmaken van het leven van Leon en Manon. Niets is veilig voor hem, ook de kerstboom niet.

Geschiedenis Magazine

“Drie. Niet vier. Zuurstokken die in de kerstboom hadden moeten hangen. En Lou heeft de vierde te pakken gekregen. Oh nee.”

Opnieuw verweeft Sandra een aantal verschillende elementen en gebeurtenissen met elkaar. Deze keer ontbreekt echter het complete verrassingseffect en is het hele verhaal redelijk voorspelbaar. Wat zeker niet wegneemt dat het een leuk en amusant tussendoortje is. Het leest zeer vlot en Sandra heeft een zeer frisse schrijfstijl. Het is een verhaal dat me zeer dikwijls aan het lachen heeft gebracht, en daarnaast ook een mooie boodschap met zich meedraagt. Ook zitten er situaties in het boek, die iedere dierenliefhebber zeker zal herkennen of zelfs meegemaakt heeft.

De vormgeving van de cover is zeer mooi. Maar mispak je er niet aan, de kerstsfeer vormt een mooi decor voor het verhaal, maar niet meer dan dat. Deze novelle staat bol van liefde, warmte en humor. En dat is exact waar deze tijd om draait en waar we allemaal nood aan hebben. Geniet ervan met volle teugen ! En ondertussen kijk ik uit naar het volgende hoofdstuk in het leven van Manon en Leon. Ik geef dit boek 3 sprankelende sterren.

Een kerst vol muziek

Alles wat je maar wenst

Hamley zoekt de Kerstman